Колеги дали има вариант за монтаж на устройство при което лоста на мигачите да се държи като при по съвременните автомобили да няма механично превключване и невръщане
Известие
Collapse
No announcement yet.
Лостче мигачи
Collapse
X
-
Без да съм запознат в детайли с това, как е изпълнено това при по-съвременните автомобили, предполагам, че мигачът работи в 2 режима:
1 - При кратковременна команда (чукване на лостчето) се задейства таймер, който държи мигача включен за определено време и след това го изключва. Такива устройства, мисля, че се предлагат на пазара.
2 - При стандартна команда (лостчето устойчиво преместено на положение "включено") мигачът работи по познатия начин - очаква се воланът да се навие и след това да се върне, като изключването става на механичен принцип, освен ако воланът не е снабден със сензор, който отчита ъгловото му положение.
Както казах и преди, 1 може да се реализира относително лесно.
При т. 2 няма как да се избегне механичната система на връщане, освен ако няма сензор на положението на волана.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
-
Тези които съм виждал притежават и точка1 и точка2 При точка2 лоста се натиска с по голям ход но пак се връща след пускането Мигачите се изключват от сензор Не се чува цъкане на реле а звук като от зумер Мисълта ми беше дали не може да се сложи сензор и инсталацията да се премести на него Мисля че го има основно на по новите опелиALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща
Comment
-
Електрониката е лесна. По-трудното е сензора за завиване. Теоретично може да се монтира на волана и да работи, като ротационен енкодер или да се изпълни като сензор на позиция на рейката. За колите с VDC би могъл да се ползва фабричния сензор.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
И аз много я харесвам тази "екстра" и преди обмислях как да го приложа на 166-та. Според мен трябва модул, който при леко бутане на лоста за мигачите да се задейства, да мигат 3 пъти и да спрат. Ако искаш постоянно да мига си остава досегашния механичен начин.
Т.е. ето това нещо https://www.olx.bg/ad/komfort-modul-...a-ID56QDQ.htmlLast edited by Boby; d.m.y г., 09:00.Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
Opel Astra J
ex:
Alfa Romeo 164 2.5TD
Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
Alfa Romeo 164 2.0T.S.
Comment
-
Първата екстра не ме блазни Просто когато е необходимо задържам лоста на мигачите за кратко време Дразни ме невръщането на лоста при включване Правих му ремонти но не издържа дълго и въртенето на волана става шумно-пристъргва Затова обмислям електронният вариант Примерно на волана обръч с дупки или нещо си там и съответно елемент който да следи обръщаALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща
Comment
-
А защо просто не замениш дефектиралата част с нова(друга)? Тогава ще ти се връща всичко,както си му е реда.
П.С. Първоначално помислих,че искаш да замениш механичното превключване с *електронно*...както при новата Зафира(2010),там лоста не заема позиция,винаги се връща в изходно положение,просто се цъка леко за 3 премигвания и малко по-силно за постоянно мигане...(отвратително е-лично мнение).156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
Така е на една камара коли. Включително на дърто Е60.
Граничи с безумие да се прави на 166.
Въпреки, че ако има VDC, има датчик за положение на волана.1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon
Comment
-
Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщениеБезумно? Не искам да го правя за кеф или газърлък Омръзна ми да връщам лоста на мигачите Дай решение на проблема без да сменям половината кормилно управление и след 2 години пакНе всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
На старата алфа го правих няколко пъти но се получава пристъргване при въртене на волана и издържа по малко от година Да не би аз да съм бъркал някъде Наслоявах издатините на пръстенаALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща
Comment
-
Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщениеЛорде само наслояваш гривната с лепило или лепиш нещо Ако лепиш нещо какво е то и къде го лепиш На облага издатина или в прорезаНе всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Малко инфо по въпроса с автоматичните мигачи......
При повечето коли действието на мигачите се основава на последователна верига +12V > реле (генератор на импулси) > ръчка > осветителни тела.
При нашите кораби, това не е така.
А именно - ръчката комутира +12V и така подава това постоянно напрежение на един от двата входа на модула за мигачи, който пък формира импулси и ги пуска на съответния изход към осветителните тела.
Поради тази особеност, джаджата, която е посочил Боби в пост № 5, не става.
Може да има други на пазара, които стават, но тази конкретно - не, защото тя работи с импулси, вместо с постоянно напрежение.
В случай че някой все пак иска да си прави подобно нещо, ето една схемичка, която работи (на поне една 166 - ца).
При наличие на интерес, ще дам всякаква друга необходима информация.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 15:19.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment